Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlosser, Patricia E. (Hrsg.); Helgeson, Stanley L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Science Education. Volume 11, Number 3.
Quelle11 (1985) 3, (80 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Style; Concept Formation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Science Education; Science Instruction
AbstractAbstracts and abstractors' critiques are presented for six studies dealing with concept formation and misconceptions and for five studies dealing with cognitive development. The first six studies investigated: children's naive conceptions of the human body; students' understanding (or misunderstanding) of states of matter and density changes; the effect of an inquiry-oriented instructional design on the learning of selected biology concepts; children's conceptions of changes of state of water; the use of concept and Vee mapping strategies in junior high school science classrooms; and the effect of peer teaching on concept development. The next five studies investigated: interactions between learner characteristics and teaching strategies; the validity of the cognitive preference constructs; relationships between cognitive preferences and creativity; the effectiveness of chemistry instruction using manipulable materials and peer interaction; and the effects of instruction in native language and in a second language on children's cognitive development. Responses to the critiques by the authors of two of the studies are included. (JN)
AnmerkungenInformation Reference Center (SMEAC/IRC), The Ohio State Univ., 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. subscription $8.00; $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: