Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHartoonian, H. Michael (Hrsg.); Thompson, Claud (Hrsg.)
InstitutionWisconsin State Dept. of Public Instruction, Madison.
TitelRethinking Social Education: Ideas and Recommendations from Wingspread.
Quelle(1983), (180 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Core Curriculum; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Change; Educational Needs; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Futures (of Society); Interdisciplinary Approach; Social Studies; Teaching Methods
AbstractResults of a Wingspread conference which focused on future directions in social studies education are presented. Part 1 contains the personal statements of conference speakers. Topics include the restructuring of social studies, what social knowledge is of the greatest worth, how to best prepare enlightened citizens for the 21st century, four possible futures for social studies, and schools in a new age. Part 2 contains essays that resulted from small-group conference discussions. Essay themes include social studies for assertive citizenship, elements of a successful social studies program, worthwhile knowledge for the 21st century, future directions, and problems which must be solved. Part 3 contains recommendations, including: (1) social studies education should have a common curriculum emphasis within a diversity of instructional patterns; (2) the major goal of social studies should be civic literacy; (3) an interdisciplinary approach should be used; (4) teachers must create and use educational research; and (5) the scope of a quality social studies program must address the holistic goal of developing enlightened citizenship. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: