Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThurlow, Martha L.; Ysseldyke, James E.
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. for Research on Learning Disabilities.
TitelInstructional Intervention Research: An Integrative Summary of Findings.
[Report No.: IRLD-RR-143
Quelle(1983), (79 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecision Making; Elementary Secondary Education; Individualized Education Programs; Instruction; Intervention; Learning Disabilities; Teaching Methods
AbstractSix years of studies on assessment and identification issues for learning disabled (LD) students are summarized, and implications for instructional intervention are noted. In chapter 1, findings on four topics are highlighted (sample findings in parentheses); instruction prior to referral (only about one-half of the school day is instructional time); individualized educational plans (subjective teacher evaluation has the greatest influence on daily instruction); interventions for special needs students (classroom teachers believe they are inadequately trained); and interventions for LD students (there are no differences in time allocated to instruction for LD and non-LD students). Implications of these findings for practice are considered in chapter 2 in terms of instructional time considerations, instructional decisionmaking, and interactions between regular education and special education. Chapters 3-6 present evidence from the studies for the major findings of the studies. A final chapter, chapter 7, summarizes the data sources and research procedures used in the previous chapters. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: