Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEasley, Jack (Hrsg.)
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Bureau of Educational Research.
TitelPedagogical Dialogs in Primary School Mathematics.
Quelle(1980), (195 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Classroom Techniques; Cognitive Processes; Computation; Diagnostic Teaching; Discipline Problems; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Elementary School Teachers; Error Patterns; Fractions; Inservice Teacher Education; Learning; Manipulative Materials; Mathematics Instruction; Place Value; Primary Education; Resource Staff; Sex Differences; Subtraction; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractThis report resulted from work with primary grade children and teachers in Kankakee, Illinois. Essays by four resource persons and two observers are included, each expressing insights and feelings in order to share ideas with resource persons for primary mathematics teaching in other schools. A main objective is to represent the ways elementary school teachers think while teaching mathematics. The essays consider: general comments on learning and working with teachers, some difficulties experienced in teaching mathematics, classroom etiquette or management, a lesson on multiplication with fractions, lessons with Cuisenaire rods, equity in mathematics education, an overview of instructional policy, an in-service teacher training project, an idea about the mode of learning school requires, a report about a lesson on numeration, developing schema when teaching place value, and suggestions for resource persons. A list of references is included. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: