Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOtto, Wayne
TitelLess Than Words Can Say about the Certification of Reading Teachers.
Quelle(1983), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Curriculum; Elementary Secondary Education; Reading Consultants; Reading Teachers; Standards; Teacher Certification; Teacher Education; Teacher Qualifications; Teacher Role; Teaching Experience
AbstractMany state certification recommendations in reading education do not clearly define "certification." This produces a number of questions, among them the following: (1) Do reading teachers who are likely to teach reading at either the secondary or elementary level need a developmental course at both levels? (2) Should there be discrete courses in "diagnostic" and "instructional" techniques? (3) Are courses in gifted and talented education and in learning disabilities education necessary for reading teachers? (4) Do reading teachers need a discrete course on measurement and evaluation, or should the essential principles be taught within the context of the developmental and remedial courses? (5) Is it sensible to require practicum experience at both elementary and secondary levels? (6) Who decides that a practicum experience has been successful? (7) Should the successful completion of a practicum experience be the key requirement for certification? and (8) How can success be demonstrated? Recommendations for reading specialist certification raise similar issues. It is time for the reading profession to take a leadership role in deciding what certification should entail. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: