Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIozzi, Louis A.; und weitere
InstitutionRutgers, The State Univ., New Brunswick, NJ. Center for Coastal and Environmental Studies.
TitelFuture Scenarios in Communications. [Student's Guide.] Preparing for Tomorrow's World.
Quelle(1980), (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Communications; Computers; Critical Thinking; Decision Making; Delphi Technique; Environmental Education; Futures (of Society); Interdisciplinary Approach; Junior High Schools; Learning Activities; Moral Development; Moral Issues; Prediction; Problem Solving; Science Education; Secondary School Science; Social Studies; Technology; Telephone Communications Systems; Trend Analysis
AbstractThe purpose of this module is to introduce students (grades 7-8) to the concept of change and factors influencing change. The module is composed of two major sections. Section 1 examines the development of the telephone system in the United States and introduces four futures forecasting techniques (Delphi probe, cross-impact matrix, trend analysis, and scenario development). In section 2, students use the forecasting techniques they have learned to examine the development and applications of the computer. In addition to futures forecasting techniques, readings, role-playing simulations, and small/large group discussions are employed. The module may be used as a separate unit of study, as a mini-course, or incorporated into social studies, history, general science, or language arts courses. (JN)
AnmerkungenSOPRIS WEST, Inc., 1120 Delaware Ave., Longmont, CO 80501 (Complete multi-media module, including student materials, $85; replacement student worksheets, $9).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: