Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVetter, Louise; und weitere
InstitutionOhio State Univ., Columbus. National Center for Research in Vocational Education.
TitelSex Equity Strategies (Second Edition). Research and Development Series No. 144.
Quelle(1980), (206 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attitude Change; Community Cooperation; Evaluation Methods; Instructional Materials; Learning Activities; Learning Modules; Material Development; Nontraditional Students; Postsecondary Education; School Business Relationship; School Community Relationship; Sex Bias; Sex Fairness; Sex Stereotypes; State Programs; Student Recruitment; Vocational Education; Workshops
AbstractThis document was designed to provide strategies and techniques for increasing sex fairness in vocational education to varied users (sex equity personnel, instructors, administrators, counselors, and curriculum planning personnel). The guide should aid vocational educators in overcoming sex bias and sex stereotyping by (1) creating awareness of sex fairness concerns; (2) providing strategies for dealing with overt sex bias, recruiting nontraditional students, retaining nontraditional students, interacting with the community, and assessing and adapting materials; (3) providing planning guidelines; and (4) providing information about resources. Each of the seven chapters of the guide contains introductory questions, narrative, references, reprints, and exercises. The guide was designed to assist vocational educators in implementing the Education Amendments of 1976. It is a companion guide to a package designed for the state sex equity persons in vocational education. (KC)
AnmerkungenNational Center Publications, The Ohio State University, 1960 Kenny Road, Columbus, OH 43210 ($11.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: