Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInstitute for Political/Legal Education, Sewell, NJ.
TitelCommunity Research Techniques - How & Why?
Quelle(1974), (50 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Citizenship Education; Community Attitudes; Community Study; Community Surveys; Experiential Learning; High Schools; Political Issues; Political Science; Research Design; Research Methodology; Social Studies; Student Research
AbstractAppropriate for high school students, a research project to ascertain community needs and problems is outlined. Suggestions for research include areas of economic structure, government, education, and housing. Students are introduced to methods of data gathering (observation, questioning, and use of existing data) and to sources of data such as census tracts, Chamber of Commerce, League of Women Voters, and social science agencies. A discussion of random samples, systematic samples, and data interpretation is also provided. Questionnaires included in the document focus on research design, police/community relations, housing, and public opinion. The guide also describes polling procedures used in a New Jersey high school. (KC)
AnmerkungenInstitute for Political and Legal Education, 207 Delsea Drive, RD 4, Box 209, Sewell, NJ 08080 ($1.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: