Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSalmon, Paul B.
Titel"Defining the New Realities."
Quelle(1982), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Administrator Role; Administrators; Educational Administration; Educational Benefits; Educational Objectives; Educational Policy; Human Resources; Policy Formation; Public Policy; School Support; Social Values
AbstractTo impress upon his audience the importance of education in the United States and the world, the author of this address discusses several aspects of current social reality that will be vitally affected by the extent of society's support of education. Among the topics on which the author touches are the high quality of the American political process, the need to reestablish education's place on the public agenda, the many ways in which neglecting education costs the nation, the character of education as a necessary and valuable investment, the time scale in terms of which education's impact must be measured, the value of learning how to unlearn faulty information, the importance of teaching love and patriotism, the successes of education, and the responsibility of today's administrators to protect education's interests. (PGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: