Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewhouse, Thomas L.; Spooner, Elizabeth Wing
TitelA Skills Development and Apprehension Reduction Program for Communication Apprehensive/Reticent Students: An Alternative to Basic Course Instruction.
Quelle(1982), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Change Strategies; Classroom Techniques; Communication Apprehension; Communication Problems; Communication Research; Communication Skills; Goal Orientation; Higher Education; Program Evaluation; Skill Development; Speech Communication; Speech Curriculum; Teaching Methods
AbstractA program was designed to reduce communication apprehension by using systematic desensitization, rhetoritherapy, and selected instructional strategies. Rhetoritherapy refers to the development of appropriate communication behaviors through a goal-setting procedure in which students learn to establish reasonable goals, ascertain behavior indicative of goal achievement, develop appropriate plans of actions, and carry out the plans for fulfilling their goals. An evaluation of this instructional program was conducted by comparing data on one class using the experimental program design to data on another class receiving regular instruction. The pre and posttest scores of communication apprehension, instructors' observations of student behavior, course evaluations, and students' self-reports revealed that the alternative instruction was superior to regular classroom instruction for students high in communication apprehension. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: