Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBrock, Lucy (Hrsg.)
InstitutionFlorida Univ., Gainesville. P. K. Yonge Lab. School.; Florida State Dept. of Education, Tallahassee.
TitelA Classroom Teacher's Guide to Reading Improvement in Middle School Science. Resource Monograph No. 19.
Quelle(1979), (134 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Techniques; Content Area Reading; Critical Reading; Junior High Schools; Middle Schools; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Skills; Science Instruction; Study Skills; Teaching Guides; Vocabulary Development
AbstractThe reading improvement activities in this handbook are intended for use by middle school science teachers. Focusing on study skills, vocabulary development, and comprehension development, the activities include (1) surveying science texts and science content area reading materials, (2) outlining, (3) spelling, (4) syllabication, (5) word recognition, (6) using synonyms, (7) understanding the main idea of a text, (8) remembering details, (9) determining the sequence of events stated in the text, and (10) making inferences from texts. Many of the descriptions of these activities include samples of teacher planning sheets and master copies of student worksheets. The appendixes contain additional advice and materials that science teachers can use to develop their students' content area reading skills. These items include a dictionary of word parts, a list of the reading skills needed in science instruction, the Fry and the SMOG readability formulas and directions for their use, a five-part strategy for word attack, and hints on accenting and syllabication of science vocabulary. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: