Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKelsh, Bruce
InstitutionOregon School Study Council, Eugene.
TitelCreswell's Energy Efficient Construction Program: A Big Project for a Small School.
Quelle25 (1982) 5, (34 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAwards; Conservation Education; Construction Programs; Disabilities; Economically Disadvantaged; Educational Innovation; Energy Conservation; Females; Grants; Greenhouses; Secondary Education; Solar Radiation; Student Recruitment; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractIn Creswell (Oregon) High School's award winning vocational education program, students study energy efficient construction along with basic building skills. Part of the program has been the active recruitment of female, minority, disadvantaged, and handicapped students into the vocational area. Students have assembled solar hot water collectors, built a passive solar greenhouse, organized a touring energy road show, and gained state and national recognition for their efforts. This publication explores the history and development of Creswell's energy efficient construction program and analyzes its implications for other schools. (Author/MLF)
AnmerkungenOregon School Study Council, College of Education, University of Oregon, Eugene, OR 97403 ($4.00, $3.00 prepaid; quantity discounts).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: