Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAguirre, Alicia; und weitere
InstitutionDetroit Public Schools, MI. Dept. of Social Studies.
TitelMulticultural Awareness for the Classroom: The Mexicans. DORT Ethnic Literacy Project. ESAA Basic Project.
Quelle(1980), (110 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Cultural Awareness; Cultural Background; Curriculum Guides; Elementary Secondary Education; Lesson Plans; Mexican American History; Mexican Americans; Mexicans; Multicultural Education; Resource Materials; Mexico
AbstractThis guide provides the teacher of multi-ethnic students with information and teaching resources on Mexican people. The content of the instructional materials and lessons in the guide reinforce the reading skills included in the Detroit Objective Referenced Tests. Mexican history, holidays, food, culture, and immigration to the United States are reviewed. Lesson plans focusing on the Mexican flag, geography, and holidays, and food are provided. In addition, a list of prominent Mexican-Americans is included. The guide concludes with a bibliography on Mexico and Mexican-Americans. (APM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: