Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarchisio, James R.; und weitere
InstitutionSeattle Public Schools, WA. Dept. of Management Information Services.
TitelA Second Year Study of the Educational and Demographic Factors That Affect the Reading and Mathematics Performance of Title I Students. Report No. 77-1.
Quelle(1977), (60 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Compensatory Education; Disadvantaged Youth; Elementary Secondary Education; Instructional Design; Mathematics Achievement; Program Effectiveness; Program Evaluation; Reading Achievement; School Demography; Scores; Socioeconomic Influences; Student Characteristics; Teaching Methods
AbstractThis report contains the results of the second year (1975-76) of a five year longitudinal study to determine the effectiveness of Title I programs for disadvantaged students in Seattle, Washington's Public Schools. The report attempts to identify Title I student characteristics and determine which educational variables affect academic performance. Research and evaluation focused on the following issues: (1) student and program characteristics; (2) achievement test score pattern; (3) reading and math achievement by program; (4) transfer of learning from compensatory education to regular classroom programs; (5) the effect of socioeconomic and population characteristics on academic achievement; and (6) instructional variables related to the success of Title I students. A summary of findings, conclusions, and recommendations provides a brief synopsis of the major results and implications of the study. (Author/APM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: