Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDege, Dolores; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Coll. of Education.
TitelProject BORN FREE: Video Viewers' Guide No. 7. "Schools as Influencers."
Quelle(1980), (55 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Adults; Career Choice; Career Development; Educational Change; Elementary Secondary Education; Interviews; Nondiscriminatory Education; Resource Materials; School Personnel; School Role; Sex Role; Sex Stereotypes; Socialization; Teacher Influence; Videotape Recordings
AbstractThis guide, part of the Project BORN FREE training series for teachers, counselors, administrators, and parents, accompanies the videotape about sex-role aspects of school experience and increasing students' opportunities. The videotape format presents individuals from different occupations, age levels, and backgrounds talking about their lives, lifestyle, expectations, and the effects of socialization on them and their careers. Career development, sex-role socialization, the change process, and reasons for change are discussed. A videotape list, tape formats, tape sequence, field test, guidelines, and related training materials are described. Questions for discussion and an evaluation form are also included. (Author/KMF)
AnmerkungenEducation Development Center, 55 Chapel Street, Newton, MA 02160.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: