Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSexton, Robert F.
InstitutionNational Inst. for Work and Learning, Washington, DC.
TitelBarriers to the Older Student: The Limits of Federal Financial Aid Benefits. Worker Education and Training Policies Project.
Quelle(1980), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Access to Education; Adult Education; Adults; Educational Opportunities; Eligibility; Federal Legislation; Federal Programs; Financial Aid Applicants; Nontraditional Students; Postsecondary Education; Public Policy; State Programs; Student Financial Aid; Student Loan Programs; Student Needs; Training; Veterans Education; Work Study Programs
AbstractThis monograph describes and analyzes major federal and state student financial assistance programs. Chief among those reviewed are the Basic and Supplemental Educational Opportunity Grants, National Direct Student Loans, State Student Incentive Grants, the Guaranteed Student Loans, College Work Study, and the G.I. Bill. The paper explains how guidelines governing these programs function to effectively exclude working adults from gaining access to the public monies the programs provide, frequently in contravention of Congressional intent. The paper also presents a set of actions to make the programs work for the working adult. The paper is aimed at those in labor, business, government, and education who wish to give these programs the close examination they warrant, and at those concerned to see the education and training opportunity structure for adult Americans broadened in the 1980s. (KC)
AnmerkungenNational Institute for Work and Learning, Suite 301, 1211 Connecticut Ave., N.W., Washington, DC 20036 (Order No.: PRM 19, $5.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: