Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIrizarry, Ruddie A.; und weitere
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Office of Educational Evaluation.
TitelFort Hamilton High School Project GRASP. ESEA Title VII. Final Evaluation Report, 1979-1980.
Quelle(1980), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Arabs; Bilingual Education; Class Organization; Community Involvement; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; English (Second Language); Ethnic Groups; Greek Americans; Hispanic Americans; Native Language Instruction; North Americans; Parent Participation; Program Effectiveness; Program Evaluation; Second Language Instruction; Secondary Education; Staff Development; New York (New York)
AbstractThis report is an evaluation of a Title VII Bilingual Program conducted at the Fort Hamilton High School in Brooklyn, New York, in 1979-1980. This bilingual program provided instruction for Greek, Spanish, and Arabic speaking students. The ethnic and economic composition of the neighborhood and of the school population are discussed, and the program's objectives, funding sources, and uses of those funds are examined. The program is analyzed in the following areas: (1) class organization; (2) curriculum and materials development; (3) staff development; (4) parental and community involvement; (5) supportive services; and (6) affective domain. Tables are presented measuring each student ethnic group's achievement level in social studies, science, mathematics, and English and native language development. The tables also indicate students' performance on the Criterion Referenced English Syntax Test (CREST). The report concludes with a positive assessment of the program. (APM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: