Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThurlow, Martha L.; Ysseldyke, James E.
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. for Research on Learning Disabilities.
TitelInstructional Planning: Information Collected by School Psychologists vs. Information Considered Useful by Teachers.
[Report No.: IRLD-RR-30
Quelle(1980), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Exceptional Child Research; School Psychologists; Student Evaluation; Teachers
AbstractA nationwide sample of 49 school psychologists and 30 regular education teachers provided information on assessment for the purpose of instructional planning. School psychologists listed the types of information they collected for this purpose and teachers listed the types of information they considered useful. While some indications of agreement were found between school psychologists and teachers, there were also several inconsistencies in the views of the two groups regarding assessment procedures for instructional planning. School psychologists not only favored standardized tests, but also agreed to a considerable extent on the specific tests to be used. Teachers, on the other hand, did not agree as highly on specific tests. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: