Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCasserly, Patricia Lund
TitelHelping Able Young Women Take Math and Science Seriously in School.
Quelle(1979), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdvanced Placement Programs; Educational Research; Females; Higher Education; Mathematics Education; School Surveys; Science Education; Secondary Education; Sex Stereotypes; Womens Education
AbstractResults of research on secondary schools with unusual success in attracting and holding young women in their mathematics and physical science curricula are presented. The selected schools were chosen based on the number and percentages of females taking the Advanced Placement Program (APP) Examinations. Using a combination of individual and group interviews, the investigation focuses on factors and influences guiding female students towards Advanced Placement (AP) courses. Suggestions for encouraging and preparing greater numbers of young women to pursue scientific or technological studies and careers are identified. (MP)
AnmerkungenKendall/Hunt Publishing Co., 2460 Kerper Blvd., Dubuque, IA 52001 (no price quoted).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: