Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSearl, Linda
InstitutionAmerican Inst. of Architects, Washington, DC.
TitelActivities in the Schools: A Snapshot Energy Seminar (Washington, DC, December 8-9, 1975).
[Report No.: NSF/RA-761748
Quelle(1975), (144 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Architectural Education; Architecture; Building Design; Building Innovation; College Programs; Conservation Education; Energy; Energy Conservation; Higher Education; Research Projects
AbstractPresented is a summary of a meeting of architects, college faculty, and government personnel convened to discuss the incorporation of energy conscious design considerations into college architectural programs. These seminar proceedings contain the text of the keynote address and summaries of 13 workshops and 2 panel presentations. Topics addressed include teaching methods, government research programs, design approaches, alternative energy technologies, and curriculum development. Listed in an appendix are descriptions of energy-related college architecture courses and research projects. (WB)
AnmerkungenNational Technical Information Service, U.S. Dept. of Commerce, Springfield, VA 22161 (Order No. PB-299 263/4WE, $10.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: