Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBean, Dorothy
TitelPlanned Course Statement "A Humanities TAG Program," Grades 7-9.
Quelle(1980), (109 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Leitfaden; Unterricht; Lernender; Cognitive Development; Communication Skills; Creative Thinking; Critical Thinking; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Gifted; Independent Study; Junior High Schools; Language Skills; Orientation Materials; Research Skills; Special Programs; Talent; Teaching Methods
AbstractMaterials related to a humanities program for talented and gifted students in grades seven through nine that reinforces skills in communication, research, and thinking and provides for independent study, are presented in this paper. Among the materials provided are the following: (1) statements about the goals, development, and format of the program; (2) a list of topics covered in the program; (3) a number of course planning worksheets that list course goals and competencies along with related instructional objectives, suggested teaching strategies, related resources (including books, films, and handouts), and evaluation methods and criteria; (4) a compilation of ideas about essential processes in creative thinking and about classroom methods for teaching them; (5) a student packet to help develop research skills; (6) suggestions for conducting a group writing clinic to help students improve their writing skills; (7) materials to use in helping students consider the future and in helping them analyze their learning and thinking styles; and (8) an orientation handbook for program mentors. (GT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: