Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampbell, Margaret H.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. African Studies Program.
TitelAfrica, Roots and Pride for Afro-Americans. An Instructional Unit for High School Anthropology.
Quelle(1977), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; African Culture; African History; Anthropology; Blacks; Cultural Awareness; Cultural Background; Educational Objectives; Evaluation Criteria; Folk Culture; Instructional Materials; Learning Activities; Resource Materials; Secondary Education; Teacher Developed Materials; Teaching Guides; Teaching Methods; Units of Study
AbstractThis three to four-week high school anthropology unit examines the African heritage of black Americans. The unit was written for students in an inner city all black public high school. Objectives are to foster a sense of pride in black Americans' heritage, learn how black Americans can discover their roots, examine causes and consequences of the African slave trade, and learn about the Mandingo population in Guinea. Five topics comprise the unit. The first is an introduction in which students discuss African and American stereotypes and the book "Roots" by Alex Haley. The second topic focuses on the slave trade. Students read a handout from "Roots" and analyze statistics on the African slave trade to the Americas. The third topic examines Mandingo culture and history. Students read from "Roots" and from "The Dark Child" by Camara Laye, and view slides of art, crafts, music, and dance. The fourth topic concludes the unit by correcting and discussing the African myths presented in the introduction and helping interested students work on their genealogy. Reading handouts for students and student and teacher bibliographies are included. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: