Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenRedard, F. (Hrsg.)
InstitutionCommission Interuniversitaire Suisse de Linguistique Appliquee (Switzerland).
TitelLa conception et le role des materiels pedagogiques dans l'enseignement des langues secondes (The Conception and Role of Instructional Materials in the Teaching of Second Languages). CILA Bulletin, No. 29.
Quelle(1979), (158 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch; französisch; deutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Applied Linguistics; Elementary Secondary Education; Higher Education; Instructional Development; Instructional Innovation; Instructional Materials; Language Acquisition; Language Research; Material Development; Psycholinguistics; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods
AbstractThis special issue concerns the content, function, and form of instructional materials dealing with second language instruction. The following articles appear: (1) "Deliberate Semantics--an 'Interventionist' Approach to Second Language Teaching Methodology," by A.P.R. Howatt; (2) "Sprechakte und Sprachunterricht (Speech Acts and Language Research)," by T. Ebneter; (3) "Materiels pedagogiques et/ou materiels heuristiques (Pedagogical Materials and/or Heuristic Materials)," by R. Richterich; (4) "Texte linguistique et representation iconographique (The Linguistic Text and Pictorial Representation)," by E. Arcaini; (5) "A propos de la conception d'une unite didactique dans le cadre du francais, language etrangere (On the Idea of Didactic Unity in the Framework of French, Foreign Language)," by A. Barrera-Vidal; (6) "Accuracy and Fluency as Polarities in Foreign Language Teaching Materials and Methodology," by C. Brumfit; (7) "La linguistique et le reste dans la conception des materiaux pedagogiques pour l'enseignement scolaire des langues secondes (Linguistics, etc. in the Concept of Pedagogical Materials for the Teaching of Second Languages)," by D. Coste; (8) "Lehrwerkanalyse und Lehwerkkritik aus der Sicht der linguistischen Pragmatik (Analysis and Criticism of Instruction from the Point of View of Linguistic Pragmatics)," by M. Pelz; and (9) Reve et Realite (Dream and Reality)," by G. Capelle. A synthesis article concludes the volume. (AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: