Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoetz, Elizabeth M.
TitelMath Experiences for Preschool Children: Games and Cuisenaire Rods.
Quelle(1979), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Concept Formation; Drills (Practice); Educational Games; Manipulative Materials; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Preschool Curriculum; Preschool Education
AbstractAcquisition of the basic concepts of mathematics such as matching, number and counting, sets and classifying, comparing, measuring, shape, space, and parts and wholes, may be followed by two types of activities. First, the child may subsequently be presented activities that allow for practice and generalization of those acquired concepts. Secondly, the child may be presented activities that extend the use of basic concepts into more advanced learning situations. Games provide practice and generalization. Cuisenaire rods may provide higher level mathematical experiences appropriate for preschool children. This document provides 7 guidelines for the selection and use of games with very young children. In addition, a brief explanation is given for addition, subtraction, multiplication, and division using Cuisenaire rods; this is preceded by an explanation of building a staircase with the rods. (Author/MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: