Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIllinois Advisory Committee on Nonpublic Schools, Lansing.
TitelWhose Child Is This?
Quelle(1978), (70 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Civil Liberties; Educational History; Educational Responsibility; Government Role; Government School Relationship; Moral Issues; Nontraditional Education; Parent Participation; Parent Responsibility; Private Education; Religious Factors; State Government
AbstractThis document presents eight statements representative of positions taken by participants in a conference held to explore the relationship between the state and non-public schools. A historical perspective on the role of the parents in education, a lawyer's case for parental responsibility in education, parent involvement and parent rights are explored. Issues of educational freedom, religious liberty, state interference with parental preferences in education and family choice of educational services are also discussed. The statements conclude with an address by Dr. Joseph M. Cronin on the role of the state in supervising and facilitating public and non-public schools in Illinois. (Author/RH)
AnmerkungenIllinois Advisory Committee on Non-Public Schools, 2261 Indiana Avenue, Lansing, IL 60438 ($2.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: