Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGorth, William Phillip; Perkins, Marcy R.
InstitutionNational Evaluation Systems, Inc., Amherst, MA.
TitelA Study of Minimum Competency Testing Programs. Final Typology Report.
Quelle(1979), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellung; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Academic Standards; Citizen Participation; Classification; Court Litigation; Disadvantaged; Educational Objectives; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Minimum Competencies; Minimum Competency Testing; National Surveys; Parent Participation; Program Administration; Program Evaluation; School Districts; State Legislation; State Programs; State School District Relationship; Testing Programs
AbstractTo portray the status of minimum competency testing programs nationwide, as of June 30, 1979, on-site visits were conducted with directors of all 31 state programs and 20 local district programs. This typology classifies and indexes the information contained in the summary and comprehensive reports (TM 800 350-351) along the following dimensions: legislative and policy history; implications for students and programs; compentencies to be tested; source of responsibility for setting standards; response mode and type of test (in-house, commercial, tailored); government agent responsible for test administration and scoring; reporting audiences; parent and citizen involvement; and provisions for special education or multilingual populations. The typology chart characterizes these dimensions as: characteristic of each program, optional/conditional, or undecided. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: