Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSloane, David E. E.
TitelLinguistically-Based Language Systems for the Inner City Student.
Quelle(1979), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; College Students; Critical Thinking; Grammar; Higher Education; Inner City; Linguistics; Nontraditional Students; Remedial Programs; Sentence Structure; Teaching Methods; Transformational Generative Grammar; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractThe traditional method of teaching writing to students in universities by correcting their errors supposes a generally well-developed sense of written language structure and formal English language discourse. The new population seeking higher education does not always possess such a background. An alternative instructional method is to use the systems of language structure to offer positive models. Sector analysis is one such scientific study of language that can be used to fuse the remedial needs of the inner-city student with college-level language awareness. Sector analysis, or X-Word Grammar, is a linguistic system developed by Robert L. Allen. Its particular strength is that it is a system for examining written English in relation to obligations or expectations that must be fulfilled in conventional English. In X-Word Grammar, the sentence is defined as a series of slots or positions. The basic positions of subject, used in reference, and predicate, used in predication, are defined in terms of an X-Word that moves to the front of a yes/no question. A knowledge of positions and constructions combined with reader anticipation establishes a groundwork for critical and logical development of thinking. (MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: