Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKatz, Lilian G.
TitelA Matrix for Research on Teacher Education.
Quelle(1975), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Analysis of Variance; Definitions; Educational Finance; Educational Research; Factor Analysis; Higher Education; Objectives; Program Content; Social Environment; Staff Role; Teacher Education; Time
AbstractTeacher education is defined as sets of activities deliberately intended to socialize candidates into the occupation of teaching. Nine broad categories of variables, referred to as the parameters of teacher education are proposed and defined. These include: (1) the goals, (2) characteristics of the candidates, (3) characteristics of the staff, (4) content of the program, (5) time and its allocation, (6) the ethos of the program, (7) location and setting, (8) regulations, and (9) financial resources and restraints. These parameters are then displayed in a nine-by-nine matrix generating nine diagonal within-parameter cells, and 72 intersecting cells which can "contain" summaries, analyses and syntheses of the available research on the variables within the parameters. In addition, some examples of how the matrix can be used to generate new research questions are presented. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: