Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchick, George B. (Hrsg.); May, Merrill M. (Hrsg.)
InstitutionNational Reading Conference, Inc.
TitelReading: Process and Pedagogy; Nineteenth Yearbook of the National Reading Conference. Volume I: Process.
Quelle(1970), (341 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Literacy; Adult Reading Programs; Conference Reports; Critical Reading; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Measurement Techniques; Program Descriptions; Reading Diagnosis; Reading Difficulty; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research; Reading Skills; Reading Tests; Teaching Methods
AbstractThis is the first of two volumes containing papers focusing on reading processes and pedagogy that were drawn from the nineteenth annual meeting of the National Reading Conference held in 1969. Among the topics discussed in the 42 papers are the following: underlining, individualized reading instruction, reading improvement programs in industry and education in the United States and Canada, semantic constructs and beginning reading, reading research, reading tests, reading comprehension, reading performance, language and critical reading, personality differences and learning styles in reading, word recognition, individual differences in reading, the decoding process in silent reading, the effect prior letter knowledge on the learning of sight words, lexical and structural items as predictors of readability for high and low ability readers, and psychological principles in a strategy for teaching the reading of a standard dialect. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: