Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuskal, Fred
TitelA Learner-Centered Approach to Multi-Cultural Education: Some Beginnings.
Quelle(1979), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cultural Differences; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Family Environment; Multicultural Education; Student Centered Curriculum; Student Experience; Teacher Role
AbstractThis paper uses Edward T. Hall's theory of Primary Message Systems (PMS) as a basis for suggesting ways in which multicultural education can be organized around a learner's everyday life. It is argued that typical multicultural education programs do not take into account the variety and complexity of a learner's everyday life at home, in the school and in the community. Suggestions are presented within the context of the PMS theory and focus on the teacher's role in developing questions and activities that address the home, school and street subcultures of the learner. Emphasis is placed on the active participation of learners in research and discussion. Additional readings are suggested for the educator who might wish to develop this type of multicultural education approach in his or her classroom. (EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: