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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Charles Spearman originally suggested in 1927 that the varying magnitudes of the mean differences between whites and blacks in standardized scores on a variety of mental tests are directly related to the size of the tests' loadings on g, the general factor common to all complex tests of mental ability. Several independent large-scale studies involving factor analysis and the extraction of a g factor from a number of diverse tests given to white and black samples show significant correlations between tests' g loadings and the mean white-black difference (expressed in standard score units) on the tests, thus substantiating Spearman's hypothesis. The average white-black difference on diverse mental tests is interpreted as essentially a difference in Spearman's g, rather than as a difference in the more specific factors peculiar to any particular content, knowledge, acquired skills, or type of test. (Author/CTM)
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Jensen, Arthur R.: The Nature of the Average Difference Between Whites and Blacks on Psychometric Tests: Spearman's Hypothesis. 1978.
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