Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrabe, Mark
TitelAchievement Motivation as a Predictor of Effort and Achievement in a Mastery Learning Course.
Quelle(1979), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Achievement; Educational Objectives; Independent Study; Learning Motivation; Mastery Learning; Research Reports; Student Motivation; Study Habits; Time Factors (Learning)
AbstractAn approach to evaluating the appropriateness of student effort within a mastery instructional system was developed, and the interrelationship of achievement motivation, effort and achievement was investigated. In support of a prominent theory of classroom learning, appropriate effort was strongly correlated with student achievement even when differences in student aptitude were controlled. Finally, achievement motivation was shown to be related to both the effort and achievement variables. A path analysis indicated that the influence of achievement motivation on achievement was determined primarily by the relationship of achievement motivation and effort. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: