Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCross, K. Patricia
TitelAccent on Learning. Improving Instruction and Reshaping the Curriculum.
Quelle(1976), (291 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Style; Curriculum Development; Educational Objectives; Educationally Disadvantaged; Higher Education; Individual Development; Individualized Instruction; Interpersonal Competence; Mastery Learning; Open Enrollment; Program Descriptions
AbstractThe challenge of structuring college curriculum to meet all of the educational needs of new students to higher education (those who would not be in college except for open admissions policies) is considered in this book. Research studies on teaching, learning, and student development form the basis for improvements in college programs outlined. Different techniques of individualized instruction are described. Programs teaching interpersonal skills are emphasized. A model college program is outlined that allows students to achieve excellence in fields suitable to their individual talents and that accommodates student differences through flexibilities in time, method, and curriculum. (JD)
AnmerkungenJossey-Bass Inc., Publishers, 615 Montgomery Street, San Francisco, California 94111 ($10.95)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: