Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSieg, Edward Chan (Hrsg.)
InstitutionGeorgia Univ., Athens. Anthropology Curriculum Project.
TitelHow We Learn about the Past.
Quelle(1968), (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; American Indian Culture; Anthropology; Archaeology; Concept Formation; Concept Teaching; Data Analysis; Elementary Secondary Education; Films; Higher Education; History; History Instruction; Locational Skills (Social Studies); Regional Characteristics; Research Methodology; Scientific Attitudes; Scientific Methodology; Skill Development; Teaching Methods
AbstractThe 30-minute color 16mm sound film, available from the International Film Bureau, introduces students to the science of archaeology. Originally intended by developers of the Anthropology Curriculum Project as part of an elementary school unit on culture, the film can also be used in high school and university level anthropology and history courses and in museum education programs. Focusing on archaeological methods, the film shows how archaeologists working in the southeastern United States locate and excavate a site and examine their findings. Information is presented on preliminary research, surveying and mapping, digging, removing and cleaning objects, cataloging, preserving, and dating artifacts by stratigraphy and Carbon 14 methods. Final scenes show artifacts of the Etowah Indians uncovered by archaeologists in Georgia and explain how archaeologists record and publish findings for the benefit of other scientists interested in similar areas or methods. (DB)
AnmerkungenInternational Film Bureau Inc., 332 S. Michigan Avenue, Chicago, Illinois 60604 ($350.00, 16mm sound film)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: