Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionFar West Lab. for Educational Research and Development, San Francisco, CA.; California State Dept. of Education, Sacramento.
TitelHandbook for Planning an Effective Reading Program.
Quelle(1979), (53 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Check Lists; Elementary Secondary Education; Language Skills; Program Development; Program Evaluation; Program Guides; Questionnaires; Reading Instruction; Reading Programs; Teaching Methods
AbstractIntended to help provide breadth to a reading program, this handbook emphasizes that reading is learned and reinforced through the use of the other language skills: listening, speaking, and writing. The first section relates to key instructional components of effective reading programs and includes divisions dealing with skill development (comprehension, language processing, and fluency and flexibility); motivation; and application (reading and responding to literature, reading in the content areas, recreational reading, study skills, and practical uses of reading). The second section relates to key issues for implementing a high-quality reading program and includes divisions dealing with classroom-level issues (classroom climate and organization, personalized instruction, teaching methodology, systems for monitoring progress, and management systems) and with school-level issues (policies and philosophy, availability of programs and courses, student placement, student disabilities, assessment, and reports to parents). Also included is a checklist for use in evaluating the components of an effective reading program. (TJ)
AnmerkungenPublications Sales, California State Department of Education, P.O. Box 271, Sacramento, California 95802 ($1.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: