Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSoberano, Rawlein G.
InstitutionOur Lady of the Holy Cross Coll., New Orleans, LA.
TitelTeacher Training in Indo-Chinese Ethnic Studies; A Credit/Non-Credit Course for School Personnel Working With the Indo-Chinese.
Quelle(1978), (51 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Ethnic Studies; Evaluation Criteria; Indochinese; Learning Activities; Learning Modules; Multicultural Education; Teacher Developed Materials; Teacher Education; Teaching Guides; Teaching Methods
AbstractThis course outline includes four conceptually independent units or modules of study: (1) Influence of Cultural and Social Factors on Perception: Implications for Education; (2) Understanding Indo-Chinese Culture; (3) Understanding Intercultural Relations in Schools; and (4) Designing Indo-Chinese Ethnic Studies. Each module is outlined and contains a description, rationale, performance objectives, prerequisite requirements, organizational topics, instructional methods, learning activities, resources, and evaluation methods/criteria. Sample handouts covering various aspects of Indo-Chinese culture and ample discussion topics are provided. Conceptual models for ethnic studies, training needs, a course syllabus, and an instructional module are illustrated. (EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: