Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSeif, Elliott
TitelPlanning Schooling for Future Living.
Quelle(1978), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Citizenship Responsibility; Curriculum Development; Daily Living Skills; Educational Objectives; Educational Planning; Futures (of Society); Global Approach; Instructional Programs; Knowledge Level; Relevance (Education); Schools; Self Control; Social Attitudes; Social Change
AbstractA major goal of schools should be to develop self-directed people with knowledge, skills, and attitudes for fully functioning future living. More specifically, schools must seek to provide education in the areas of: (1) citizenship, everyday living, and personal growth; (2) skill development relating to problem solving, decision-making, research, interpersonal relations, communication, and personal reflection; and (3) attitudes concerning personal causation, science, self-acceptance and self-growth, and caring. Schools can and should begin to conceptualize their future living programs by establishing goal priorities and then deciding in what ways goals can be implemented at different grade levels and in different classrooms. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: