Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrsini-Romano, Clara; Pascale, Isabel D.
TitelPlanning Tomorrow's Curriculum.
Quelle(1978), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Child Development; Creative Thinking; Curriculum Development; Daily Living Skills; Educational Objectives; Futures (of Society); Learning Processes; Relevance (Education); Social Change
AbstractCurriculum planning for the future must recognize and accept certain premises: forces at work in society greatly influence the nature and direction of the curriculum; students in our society possess varied backgrounds, capabilities, interests, and aptitudes that must be met; common curriculum designs have many strengths; a curriculum to foster thinking and effective human relations is needed if education is to bring about change. Reasoning skills and independent learning should play an important part in tomorrow's curriculum, and more emphasis must be given to process than to memorization. Curriculum methodology thus becomes critical, and any method that will enable children to learn how to learn will be of great value. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: