Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelIssues in Developing the Relevant Elementary Curriculum.
Quelle(1974), (59 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Curriculum Development; Educational History; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Theories; Elementary Education; Elementary School Curriculum; Evaluation Criteria; Learning Activities; Learning Experience; Learning Theories; Program Evaluation
AbstractProfessional educators must be aware of issues involved pertaining to the development of relevant objectives, learning experiences, and evaluation procedures to be used in teaching-learning situations, and these issues should be clarified in terms of the thinking of selected educators of the past as well as leading professionals in the field of education today. The major concepts for consideration in elementary curriculum development are: (1) the concept of the learner; (2) the content of the curriculum; (3) the objectives of the curriculum; (4) the learning experiences selected to achieve objectives; (5) the sequence of learning experiences; and (6) the evaluation of achievement. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: