Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGladieux, Lawrence E.
InstitutionPhi Delta Kappa, Bloomington, IN.
TitelAppraising the Influence of the Educational Lobbies: The Case of Higher Education.
Quelle(1978), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Policy; Federal Legislation; Higher Education; Policy Formation; Political Influences; Political Issues; Political Power; Politics
AbstractThe higher education lobby has been severely criticized for its aloofness toward politics. In the past, vigorous lobbying was less necessary, but sustained representation in the political sphere is now vital to the future of higher education. Although the education lobby failed to promote its interests concerning the Education Amendments of 1972, it helped shape the results of debates on the 1976 amendments. The political self-consciousness of higher education and its concern for effective representation are growing. Legislators are increasingly being given the data and policy suggestions they need. Nevertheless, higher education needs to utilize more fully the range of political resources at its command. Higher education must also deal with the problem of whether to strive for a united front or to let each separate interest within higher education be heard. (Author/JM)
AnmerkungenNot available separately--see EA 011 280
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: