Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJonassen, David H.
TitelA Discrepancy Model for ITV Program Evaluation: An Instrument for Teachers.
Quelle(1978), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttention; Educational Objectives; Educational Television; Evaluation Methods; Models; Program Evaluation; Student Attitudes
AbstractUsing aspects of the Children's Television Workshop procedure, a theoretical evaluation model is developed which may be used by teachers for previewing instructional television (ITV) programs. Based on discrepancy between teacher goals and expectations, program goals and purposes, and student attention and receptivity, the model assumes that the likelihood of successful viewing of ITV is inversely related to the amount of discrepancy. The model has been synthesized into an evaluation form consisting of a series of semantic differential scales grouped according to teacher, program, and student components. The more numerically equivalent the section averages, the less discrepancy can be expected between components, thus providing the teacher with an indication of the program's success. (Author/JEG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: