Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGraham, Patricia Albjerg
TitelKeynote Address. American Educational Studies Association.
Quelle(1978), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Educational Objectives; Educational Policy; Educational Research; Educational Responsibility; Educational Sociology; School Role; Social Development
AbstractThere is a lack of consensus in our society about the educational mission of our schools because society itself is in a period of transition about its own values, and this uncertainty translates to what it wants its schools to do. Also researchers in education have avoided topics that might help to inform public debate on educational matters, preferring instead studies that will appeal to a limited number of their peers in related educational fields. While the decisions regarding social goal and purpose rest with the society at large, educators and educational researchers have an important and appropriate role to play in helping to frame the questions of the relationship between the society and its educational institutions and in supplying certain information about what educators can and cannot do. (Author/JMF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: