Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRumble, Richard R.
InstitutionPortland Public Schools, OR.
TitelA Survey of the Attitudes of Secondary Vocational Cluster Teachers Toward the Mainstreaming of Handicapped Learners. (A Research Project in Vocational Education in the Portland Public Schools).
Quelle(1978), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitudes toward Disabilities; Exceptional Child Research; Handicapped Children; Mainstreaming; Secondary Education; Teacher Attitudes; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractOne-hundred and twenty vocational cluster teachers completed a questionnaire on their attitudes toward the integration of handicapped students into vocational programs. Results were analyzed in terms of contact and willingness to work with the handicapped, teacher attitudes, accommodation of the handicapped, needed assistance, and practicality of mainstreaming. Among major findings were a clear relationship between contact with the handicapped and teacher confort; concern about personal liability in working with the handicapped; and indications of need for extra support personnel, training in instructional methods, and curriculum development. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: