Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRumble, Richard R.
InstitutionPortland Public Schools, OR.
TitelA Synthesis of Information Obtained from a Literature Review and Field Research Activities Regarding the Mainstreaming of Handicapped Learners in Vocational Education.
Quelle(1978), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterFederal Legislation; Handicapped Children; Mainstreaming; Organizational Effectiveness; Secondary Education; Success; Teacher Attitudes; Vocational Education; Oregon (Portland)
AbstractThe report, second in a series of five on mainstreamed handicapped students in vocational education, synthesizes findings from a literature review and an organizational capacity study of the Portland, Oregon, school district. Considered are such topics as the status of the art, organizational issues (including inservice programs and planned work experience), issues related to teacher attitudes, instructional equipment, and structural barriers. The prognosis for implementing P.L. 94-142, the Education for All Handicapped Children Act, is considered in terms of facilitating factors (such as the existence of good support systems and agreement on the importance of preparation for work) and inhibiting factors (such as funding restrictions). (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: