Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBritish Council, London (England). English-Teaching Information Centre.
TitelEnglish Language Teaching Profile: The Gambia.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDeveloping Nations; Educational Policy; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Higher Education; Instructional Materials; Language Instruction; Language of Instruction; Language Role; Language Usage; Literacy; Official Languages; Second Language Learning; Second Languages; Teacher Education; Gambia
AbstractThis profile, in outline form, of the English language teaching situation in the Gambia discusses the role of English within Gambian society and within the educational system. The status of English as the only official language is noted, and its use as medium of instruction at the primary, secondary and teacher-training levels is examined. The composition of the teaching cadre at all levels is discussed, as well as teaching materials, British support for English instruction and British materials in use. A general statement is provided on English literacy and the advisability and possibilities of introducing native language instruction. An appendix provides statistical background to the profile. (AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: