Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrowner, James M.
TitelA U.S./Mexican Cooperative Training Program to Serve Spanish Speaking Handicapped Children.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cultural Differences; Developing Nations; Handicapped Children; Higher Education; Program Descriptions; Spanish Speaking; Teacher Education; Technical Assistance
AbstractProblems of technical assistance to special educators from developing nations are discussed, and a program of training Spanish-speaking teachers from the U.S. in Mexico is described. After listing a number of alternatives to these problems, the author concentrates on a program he developed in Jalapa, Mexico where Spanish-speaking teachers from the U.S. were placed in private Mexican homes for 8 weeks. It is explained that throughout the morning, the teachers completed courses leading toward special education certification; and throughout the afternoon, under the supervision of U.S. specialists, they worked with handicapped Mexican children. Three follow-up studies of the 4-year program are noted to indicate the success of the program. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: