Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLave, Jean
TitelContrasting Cognitive Effects of Formal and Informal Education.
Quelle(1977), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Education; Apprenticeships; Cognitive Style; Comparative Education; Comparative Testing; Nonformal Education; Performance; Problem Solving; Liberia
AbstractThis study of informal education examines traditional tailors' apprenticeship training in Liberia. The purpose is to compare and contrast a form of informal education with formal schooling. An examination was made of a group of one hundred tailors having all combinations of tailoring experience, from none to thirty years, and schooling, from none to tenth grade. It was shown that both formal schooling and apprenticeship training predict performance in their own contexts. It was concluded that a major contrast between school and apprenticeship training is the role of testing in the organization of these different educational experiences. (Author/MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: