Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyer, Ernest L.
InstitutionDepartment of Health, Education, and Welfare, Washington, DC. Office of the Commissioner of Education.
TitelThe Common Core.
Quelle(1978), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellung; Tabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Art; Career Development; College Role; Core Curriculum; Curriculum Evaluation; Educational Philosophy; Educational Responsibility; General Education; Higher Education; History; Language Instruction; Liberal Arts; Literature; Social Responsibility; Speeches
AbstractCurrent curricula in institutions of higher education are criticized in this speech for their lack of a common core of education. Several possibilities for developing such a common core include education centered around our common heritage and the challenges of the present. It is suggested that all students must be introduced to the events, individuals, the great ideas, and great literature that have contributed to human gains and losses. In the area of present challenges three proposals are made: (1) all students should be required to master the written and spoken word; (2) the functions of social institutions to which we are all tied should be clarified; and (3) the meaning of vocation should be explained. (SPG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: