Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrawford, W. John; und weitere
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelError Rates and Question Difficulty Related to Elementary Children's Learning. Report No. 75-8.
Quelle(1975), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Difficulty Level; Elementary Education; Learning Processes; Performance Factors; Questioning Techniques; Socioeconomic Influences; Teacher Effectiveness
AbstractElementary school teachers chosen for their effectiveness in consistently producing achievement gains in their pupils were observed to determine how difficult a teacher's questions should be for students to learn the maximum amount of material. The collected data, correlated with residualized student achievement gain scores (averaged over four years), produced a pattern of different optimal error rates and different optimal question difficulty levels for high socioeconomic status as opposed to low socioeconomic status schools. These data are presented and their implications for teaching strategies discussed. (Author/MJB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: