Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrady, Michael P.
TitelA Personalized Competency Referenced Model of Teacher Education.
Quelle(1977), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCompetency Based Teacher Education; Educational Objectives; Educational Philosophy; Individualized Instruction; Individualized Programs; Inservice Teacher Education; Needs Assessment; Program Content; Program Descriptions; Self Evaluation; Teaching Models; Values
AbstractThis paper presents an individualized model that assists inservice and preservice educators in attaining their professional goals in a continuing program of self-improvement. This model provides a structure that creates a theoretical framework that lends continuity to individual programs. It also presents a methodology of identifying individual needs and mastering competencies to fulfill objectives based on these needs. An underlying assumption of this model is that an organized approach to the continuing development of professional competencies will, in the long run, produce more effective teaching as evidenced by increased student gain. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: